Skip to main content

Daftar ePerolehan MOF

 Pengenalan Daftar ePerolehan MOF

ePerolehan MOF merupakan sistem perolehan yang disediakan oleh Kementerian Kewangan Malaysia (MOF) untuk pembekal yang berdaftar dengan Sijil Kementerian Kewangan Malaysia (MOF) menawarkan produk dan perkhidmatan kepada kerajaan secara atas talian.

Objektif Daftar ePerolehan MOF

Objektif utama Kementerian Kewangan Malaysia (MOF) melaksanakan ePerolehan MOF adalah untuk:

  • Merancang Perolehan
  • Pemilihan Pembekal
  • Pengurusan Kontrak
  • Pengurusan Pembekal

Kelebihan ePerolehan MOF

Sistem perolehan yang disediakan oleh Kementerian Kewangan Malaysia (MOF) ini mempunyai banyak kelebihan. Sama ada pada pembekal yang berdaftar atau kepada kerajaan seperti berikut: 

  • pembekal adalah dapat mengiklankan produk dan perkhidmatan yang ditawarkan dengan lebih mudah
  • meningkatkan kualiti pembelian.
  • menjimatkan kos operasi pagi pembekal dan pembeli kerajaan berdasarkan 
  • tempoh masa yang singkat dan 
  • sistem urus niaga yang mudah 
  • membuka peluang menembusi ekonomi baharu.

Rumusan

Kesimpulannya, sistem ePerolehan MOF merupakan satu kemudahan kepada pembekal dan Pengguna Kerajaan dalam merancang dan melakukan perolehan. Sistem ini juga dapat membantu untuk menjimatkan masa, kos dan tenaga kerana proses secara atas talian sahaja. 

Bacaan Lanjut:
Panduan nama syarikat Sdn Bhd
Cara Daftar Sdn Bhd Online
Kelebihan Sdn bhd
Promosi Daftar Sdn Bhd
Contoh Sdn Bhd


Popular posts from this blog

KOS DAFTAR SDN BHD

Kos Daftar Sdn Bhd Anggaran kos daftar sdn bhd adalah diantara RM1500 sehingga RM3000 bergantung kepada pakej daftar sdn bhd yang diberikan oleh setiausaha syarikat anda. Walaubagaimanapun kos daftar sdn bhd ini adalah hanya permulaan dan sekali sahaja dalam menjalankan bisnes anda. Yang lebih penting adalah kos tahunan mengurus sdn bhd yang anda perlu tanggung selama mana anda menggunakan sdn bhd.  Kos sdn bhd 1: Setiausaha Syarikat. Mengikut akta syarikat, anda wajib mempunyai setiausaha syarikat.Secara am, kos setiausaha syarikat ini diantara RM50 sehingga RM 200 sebulan bergantung kepada pakej yang ditawarkan oleh setiausaha syarikat.  Kos sdn bhd 2: Akauntan Akta syarikat tidak mewajibkan anda melantik seoarang juru akaun. Kalau anda pandai boleh sahaja buat sendiri. Secara am kos bulanan bagi akauntan bermula dari RM 500 bulanan atau bermula dari RM 1500 jika anda ingin melakukan akaun tahunan sahaja Kos sdn bhd 3:  Juru Audit Akta Syarikat mewajibkan anda mempunyaai seorang juru

Pengalaman Daftar SSM

Daftar SSM Kebanyakan usahawan tidak tahu kepentingan untuk daftar perniagaan ketika mulakan bisnes. Mengikut Akta Perniagaan 2016 sebelum memulakan perniagaan mestilah mendaftarkan perniagaan. Jika tidak mendaftarkan perniagaan ianya adalah satu kesalahan dan boleh di dakwa di mahkamah. Jika sudah mendaftar perniagaan di SSM anda terselamat dari risiko denda dari SSM. Ada 2 jenis pendaftaran perniagaan iaitu daftar enterprise atau daftar sdn bhd. Enterprise Perniagaan enterprise ni bisnes dan business owner dikira sebagai 1 entiti dari sudut perundangan. Jenis enterprise ni, business owner mempunyai tanggungjawab penuh ke atas aset dan juga liabiliti syarikat. Maksudnya di sini, jika membeli kereta, rumah atau kemudahan untuk bisnes, business owner juga turut dapat menikmatinya.   TAPI, jika company mempunyai tunggakan hutang, bank akan cari dan kejar business owner.   Atau kata lain, segala untung, rugi, hutang, aset bisnes ditentukan oleh bisnes owner itu sendiri. Sdn bhd Syarikat S